Obiective la locul de munca. 3 exemple pentru diferite meserii
Obiectivele la locul de munca pot fi definite din diverse perspective si, in mod logic, sunt diferite pentru fiecare domeniu de activitate si angajat sau post in parte. Tocmai de aceea, in articolul de fata, am decis sa-ti prezentam trei exemple, pentru trei situatii specifice: un social media manager, un specialist HR si un web developer. In continuare, iti vom arata ce sarcini poate trasa un manager pentru fiecare dintre meseriile descrise mai sus. Pentru inceput, insa, sa vedem ce caracteristici trebuie sa indeplineasca un obiectiv si de cate tipuri poate fi.
In primul rand, obiectivele trebuie sa fie punctuale, nu vagi, definite clar si urmarind rezultate concrete. De asemenea, ele trebuie sa fie accesibile (nu imposibil de atins), relevante (atat pentru fisa postului, cat si pentru companie ca entitate) si sa poata fi atinse in timp util. Nu in ultimul rand, este nevoie ca acestea sa fie concrete si masurabile, pentru ca progresul sa poata fi monitorizat, iar momentul indeplinirii lor sa fie clar definit. In ceea ce priveste tipul lor, respectivele sarcini pot tine de calitatea, cantitatea si eficienta muncii, dar pot fi si raportate la organizatie.
Fara alte introduceri, iata cateva exemple de obiective la locul de munca, stabilite de manager, pentru trei dintre cele mai cautate si apreciate meserii ale momentului:
Obiective la locul de munca - social media manager
- numarul de like-uri/follow-uri ale paginilor de Facebook, Instagram etc. (si cresterea lor);
- numarul de interactiuni/afisari ale paginii si anumitor postari (dar si ale site-ului);
- "viralitatea" postarilor (cate comentarii si Share-uri au, cat de repede se "propaga" etc.);
- ROI-ul (return on investment, rentabilitatea) bugetului pentru social media;
- vanzarile provenite din social media;
Obiective la locul de munca - specialist HR
- numarul de angajati noi adusi in companie intr-o perioada de timp;
- numarul de angajati care si-au dat demisia intr-o perioada de timp (invers proportional);
- durata medie de ocupare a unui post;
- numarul de activitati recreative organizate pentru angajati;
- numarul de interactiuni/discutii individuale cu angajatii, privind satisfactia lor la locul de munca;
- frecventa si utilitatea training-urilor organizate pentru angajati;
Obiective la locul de munca - web developer
- calitatea codului si frecventa bug-urilor descoperite de ceilalti developeri (ultima, invers proportional);
- numarul de tichete/task-uri rezolvate intr-o perioada de timp;
- numarul de revizuiri de cod (scris de alti developeri);
- numarul de lansari (trecerea unui proiect din faza de dezvoltare pe un server live).
Bineinteles, aceste obiective pot fi setate si de fiecare angajat in parte, pentru sine, insa este important ca ele sa fie "ancorate" in realitatea organizatiei din care fac parte (sa respecte aceleasi criterii enumerate mai sus).
Pentru o mai buna corelare intre asteptari si realitate, angajatii, impreuna cu managerul ori separat, pot urma unul sau mai multe dintre cursurile noastre. Iata doar cateva exemple: Leadership strategic, Managementul schimbarii, Project management, Telesales & Customer service, Tehnici de vanzare consultativa, Customer care, Cyber Security Awareness etc. Va asteptam!
Află povestea Dr. Taibi Kahler într-un articol bine ducumentat și descoperă cum a ajuns să creeze metodologia PCM® și să colaboreze cu NASA.
Cultura organizațională are la bază valorile oamenilor, totalizează acele lucruri despre care poți spune "la noi așa se face". Află cum poate să te ajute să obții performanță!
Până nu demult vânzarea era un proces foarte bine articulat, în care funcția de agent de vânzări era destul de controversată. Cum stau lucrurile în ziua de azi?