Cei care cauta online "Ce face un manager" pot fi interesati de numeroase aspecte: ce responsabilitati vor avea in noua functie, ce atributii are superiorul lor direct, ce informatii trebuie sa treaca in CV pentru o asemenea functie etc. Tocmai de aceea, expertii Brightway® au decis sa iti prezinte, pe scurt, toate informatiile de care ai nevoie, intr-un articol segmentat in trei parti.
I. Ce face un manager? Fisa postului
Conform fisei postului, un manager are urmatoarele atributii:
- stabileste obiectivele generale ale companiei, in conformitate cu strategia consiliului de administratie;
- aproba bugetul de venituri/cheltuieli si rectificarile sale;
- identifica diferite oportunitati de business;
- reprezinta compania in relatiile cu partenerii, clientii etc.;
- asigura managementul companiei (negocierea contractului colectiv de munca, investigatii/evaluari periodice legate de calitatea muncii, controlul/supervizarea activitatii departamentelor, urmarirea aplicarii deciziilor si evaluarea efectelor lor, asumarea responsabilitatii pentru decizii eronate/nefondate, stabilirea obiectivelor managerilor din subordine si a termenelor-limita, dezvoltarea unor mijloace de motivare a angajatilor, asigurarea unui climat pozitiv la locul de munca, aprobarea concediilor, stabilirea unor masuri de eficientizare a activitatii etc.).
II. Ce face un manager? Responsabilitati
In ceea ce priveste responsabilitatile, acestea sunt numeroase, tinand cont de anvergura unui astfel de pozitii, dar si de fisa postului, una stufoasa (asa cum ai observat deja):
- coordoneaza activitatea companiei sau firmei, asigurandu-se de buna functionare a acesteia, din toate punctele de vedere;
- deleaga sarcinile si atributiile catre subordonati, asigurandu-se ca acestea sunt distribuite echitabil si in functie de abilitatile si competentele fiecarui membru al echipei;
- mentine legatura cu partenerii de business si alte entitati, fiind reprezentantul companiei (cu tot ceea ce presupune acest rol - know-how, imagine etc.);
- este responsabil cu o stare de spirit pozitiva in cadrul companiei, fiind datoria lui sa identifice/aplaneze potentiale conflicte si sa gaseasca modalitati de imbunatatire a coeziunii (spre exemplu, prin organizarea unor teambuildinguri) etc.
III. Ce face un manager? Abilitati
La capitolul abilitati, un manager trebuie sa se remarce prin urmatoarele calitati, fie innascute si exersate (exista unele persoane care par "facute" pentru pozitii de conducere, fiindu-le mult mai usor sa stapaneasca tot "arsenalul" de reponsabilitati), fie dobandite in cadrul unor cursuri, training-uri etc., precum cele oferite de catre noi:
- foarte bun comunicator (pentru a exprima clar, concis si ferm mesajul transmis, fie in interiorul companiei, fie in exterior);
- calitati organizatorice (responsabilitatile individuale apartin angajatilor, insa cele de grup cad in sarcina managerului, spre exemplu stabilirea deadline-urilor, verificarea calitatii muncii etc.);
- adaptabilitate crescuta (o reactie rapida si pozitiva in cazul unor schimbari, al unor conditii de stres, criza etc., atitudinea facand diferenta in astfel de situatii);
- empatie si capacitate de intelegere (un manager trebuie sa fie capabil sa se puna in pielea angajatilor sai, sa ii inteleaga pe acestia si sa se plieze pe specificul/personalitatea/modul lor de lucru, astfel incat sa obtina maximum de la fiecare, in beneficiul organizatiei);
- profesionalism si simt al responsabilitatii (nu in ultimul rand, un bun manager se caracterizeaza printr-o etica a muncii impecabila si un simt al datoriei peste cel al restului angajatilor, putand fi catalogat uneori drept "workaholic").
In concluzie, acum stii ce face un manager, ce inseamna un bun manager si daca tu, un anumit coleg sau actualii ocupanti ai respectivei functiei se pot ridica la inaltimea, la propriu si la figurat, a unui astfel de post.
Află povestea Dr. Taibi Kahler într-un articol bine ducumentat și descoperă cum a ajuns să creeze metodologia PCM® și să colaboreze cu NASA.
Cultura organizațională are la bază valorile oamenilor, totalizează acele lucruri despre care poți spune "la noi așa se face". Află cum poate să te ajute să obții performanță!
Până nu demult vânzarea era un proces foarte bine articulat, în care funcția de agent de vânzări era destul de controversată. Cum stau lucrurile în ziua de azi?