Trei activitati pentru un teambuilding de primavara reusit

Trei activitati pentru un teambuilding de primavara reusit

Ce inseamna un teambuilding reusit?

In general, atunci cand vine vorba despre organizarea unui teambuilding, exista doua perspective, de multe ori diametral opuse. Termenii de mai jos nu sunt folositi intamplator, iar in cele ce urmeaza vom trece in revista, pe scurt, cateva caracteristici ale fiecareia:

Viziunea distorsionata a managerului

- Considera teambuildingul o investitie care trebuie neaparat sa renteze pe termen scurt, la fel ca oricare alta pentru businessul pe care il conduce sau administreaza (spre exemplu, angajarea unui nou om in echipa sau cumpararea unui echipament); astfel, va fi foarte atent cu sumele cheltuite pentru organizarea sa si il va considera un esec daca nu se observa rezultate imediate.

- Doreste uneori pastrarea intr-o anumita forma a relatiilor ierarhice si in cadrul teambuildingului (exista multe poersoane care nu "coboara" din postura de manager si considera vulnerabilitatea un semn de slabiciune. Pe de altă parte, anumiti manageri considera ca este potrivit sa includa in zilele de teambuilding activitati de lucru, weekendul la munte sau la mare poate fi "presarat" cu sedinte, prezentari de produs, intalniri de evaluare, workshopuri etc.

Viziunea distorsionata a membrilor echipei

- Considera teambuildingul o ocazie de a socializa cu colegii, intr-un mediu informal, insa fara o finalitate anume (consolidarea relatiilor cu acestia), ci pur si simplu pentru distractie si relaxare.

- Doresc pastrarea "bisericutelor" deja formate la locul de munca, petrecand cea mai mare parte a timpului tot in compania colegilor cu care au deja relatii apropiate.

Cum ajuta un teambuilding echipa in vremuri tulburi?

Poate exista si alte perspective fata de cele de mai sus, dar acestea sunt cele pe care le intalnim des in discutiile cu clientii si, ambele viziuni fac ca de cele mai multe ori adevaratul potential al unui teambuilding sa fie ratat. Mai mult, daca nu exista o aliniere a obiectivelor, poate avea inversul efectului scontat, creand dezamagiri si tensiuni. Membrii echipei se vor simti stresati si plictisiti de programul gandit de managerul lor, iar acesta va fi poate nemulțumit de lipsa de implicare a colegilor in activitati cu adevarat importante.

Care poate fi, insa, o abordare potrivita pentru a organiza un teambuilding reusit, mai ales intr-un context de neliniste sociala la nivel international?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, va invitam sa analizam din nou cateva perspective, de aceasta data prin prisma utilitatii comune pentru manager si colegi si totodata a utilitatii pentru organizatie.

Utilitatea pentru manager si colegi

- Dupa 2 ani de pandemie, teambuildingul este o modalitate excelenta de conectare si re-conectare. In multe companii exista colegi care inca nu s-au cunoascut fata in fata si simpla interactiune acopera nevoia psihologica a oamenilor de socializare.

- Un teambuilding este o modalitate excelenta de a imbunatati relatiile in cadrul echipei, atat individuale (intre doi colegi anume), cat si la nivelul intregii echipe. Prin activitati inedite oamenii alaturi de traineri pot aborda subiecte delicate si invata sa lucreze mai bine impreuna intr-un mod experiential.

- Teambuildingul creeaza un lucru foarte valoros pentru echipa: incredere. Nu este despre cine afiseaza o masca de cel mai puternic", ci mai degraba despre a fi autentic si vulnerabil, indiferent ca avem o pozitie de conducere sau nu. Iar increderea construieste o echipa puternica care ia locul persoanelor care "se lupta" pentru a fi pe primul loc in detrimentul celor din jur.

Utilitatea pentru organizatie

- In vremuri tulburi exista multi declansatori emotionali care ne activeaza "comportamente de supravietuire". Oamenii au un bagaj mai greu decat de obicei cu care vin la serviciu - temeri, dezamagiri, frustrari alimentate de furie. Un teambuilding alaturi de traineri profesionisti este un catalizator care genereaza un combustibil emotional potrivit pentru a atinge obiectivele companiei.

- Chiar daca am invatat sa lucram la distanta, intr-o echipa avem nevoie de intelegerea perspectivei celuilalt, comunicare, sustinere in momente dificile. Toate lucrurile acestea se intampla impreuna si un teambuilding este un antrenament distractiv prin care aducem oamenii impreuna catre un scop comun.

- Nu in ultimul rand, asocierea unei experiente pozitive memorabile cu organizatia contribuie la employer branding si fidelizeaza oamenii. Un teambuilding inseamna mai multe decat "drink-building", "party-building". Da, petrecerea este importanta, dar credem ca si mai importante sunt activitatile pe care le realizam, sentimentele cu care plecam acasa, relatiile pe care le cream si lucrurile pe care le constientizam despre noi si echipa.

Ce inseamna un teambuilding reusit? Noi avem raspunsul!

Un "ingredient" esential al oricarui teambuilding reusit este reprezentat de angajarea unei companii specializate care sa il organizeze. Ne ocupam de asta de aproape 20 de ani, iar astazi oferta noastra include nu mai putin de 30 programe dedicate, fiecare cu particularitatile sale (spre exemplu, teambuildinguri cu caini, aventuri off-road, de tip "survivor", programe focusate pe improvizatie si gandire creativa sau pe asertivitate emotionala si cunoastere).

Dupa 2 ani si jumatate de pandemie, echipele sunt pregatite sa se reconecteze, iar noi am pregatit multe activitati care vor transforma aceasta etapa in una de neuitat.

Iata surprizele pentru aceasta primavara:

Un workshop unic in Romania, despre incredere, echipa, disciplina, curaj, dar si despre responsabilitate sociala. All in one.

Te antrenezi sa lucrezi mai bine in echipa alaturi de un Instructor Canin si un Business Trainer. Afli din lucrul cu cainii salvatori cate ceva despre tine, despre psihologia increderii si cum sa ai relatii armonioase.

Fiecare participant/a va trece prin fazele de incredere, putere si autoritate, dobandind pana la finalul antrenamentului constientizari cu un impact extraordinar atat in viata personala, cat si in viata profesionala.

 

Ne-am propus sa imbinam ce stim sa facem cel mai bine, emotia, cu ce stim ca place cel mai mult, esenta. Esenta unei zile de primavara, esenta primei performante, esenta unei imbratisari, esenta unei emotii.

Te invitam la un workshop despre manufactura parfumului si puterea emotiei, alaturi de un expert parfumier si un psihoterapeut. Voi alegeti parcursul acestui workshop, decideti spre ce tip de emotie calatorim si de restul ne ocupam noi. 

Traim intr-o lume in care siguranta si predictibilitatea pe termen lung incep sa nu se mai regaseasca in niciun domeniu de activitate. In acest context, adaptabilitatea la nivel personal si profesional, flexibilitatea, creativitatea devin abilitati cheie pentru obtinerea performantei.

Descoperi arta improvizatiei in cadrul unui antrenament practic si interactiv ce te va ajuta sa iti dezvolti aceste abilitati in vederea obtinerii unor rezultate intr-un timp cat mai scurt.

Propunem un curs atelier-antrenament cu jocuri de improvizatie si exercitii de stimulare a intuitiei, spontaneitatii si creativitatii in exprimarea interpersonala.


Ce spui? Contacteaza-ne si hai sa incepem primavara cu pasi spre cunoastere, dincolo de ecrane! 

Articole similare

Taibi Kahler, fondatorul PCM®

Află povestea Dr. Taibi Kahler într-un articol bine ducumentat și descoperă cum a ajuns să creeze metodologia PCM® și să colaboreze cu NASA.

Afla mai multe
Cultura chinezească, cultura englezească.... cultura organizațională

Cultura organizațională are la bază valorile oamenilor, totalizează acele lucruri despre care poți spune "la noi așa se face". Află cum poate să te ajute să obții performanță!

Afla mai multe
Vânzătorul ascuns și vânzarea inspirațională

Până nu demult vânzarea era un proces foarte bine articulat, în care funcția de agent de vânzări era destul de controversată. Cum stau lucrurile în ziua de azi? 

Afla mai multe
Facebook LinkedIn Instagram Twitter
Brightway.ro
Programe de dezvoltare organizațională și soluții inovatoare care te ajută să câștigi timp, bani și înțelepciune.
Strada Popa Nan, nr. 171, Bucuresti
0745 755 484
BUCURESTI
030584
ROMANIA
mihai.arghire@brightway.ro
  1. Trei activitati pentru un teambuilding de primavara reusit