Unul dintre training-urile din oferta noastra care atrag cei mai multi participanti este cel intitulat "Negociere si persuasiune" (un curs de vanzari, pe langa cele de Telesales & Customer Service, tehnici B2B/B2C, vanzare consultativa si Customer Care). Bineinteles, "magnetul" il reprezinta cel de-al doilea cuvant, un termen care a fascinat inca de la aparitia sa, insa care nu este inca pe deplin inteles de toata lumea. Citind acest articol in continuare, vei afla mai multe despre o adevarata "arma", pe care o vei putea utiliza pentru atingerea rezultatelor dorite, atat pe plan profesional, cat si personal.
Pentru inceput, trebuie precizat ca persuasiunea nu este sub nicio forma ceva negativ, asa cum ar putea considera multi, cel mai probabil asociind-o cu manipularea. In realitate, definitia acesteia din DEX suna in felul urmator: "Actiunea, darul sau puterea de a convinge pe cineva sa creada, sa gandeasca sau sa faca un anumit lucru". Cu alte cuvinte, scopul sau declarat este de a atrage de partea ta cat mai multi oameni, prezentandu-le argumentele, ideile sau conceptiile tale, intr-o maniera irezistibila, atat la propriu, cat si la figurat.
Fara alte introduceri, iata, pe scurt, cateva dintre cele mai eficiente tehnici de persuasiune, prin care iti poti pregati terenul pentru urmatoarea miscare din viata ori din cariera, in directia pe care ti-o doresti, tintind sa ai alaturi cat mai multi oameni care iti impartasesc valorile:
1. Distorsiunea temporala. In primul rand, iti poti construi discursul ca si cand ceea ce doresti de la interlocutorul tau s-ar fi petrecut deja (ai fi obtinut deja respectivul beneficiu). La nivel psihologic, o astfel de abordare este greu de combatut, mai ales daca asociezi un deznodamant fericit pentru tine cu satisfactia de ambele parti;
2. Principiul reciprocitatii. Oamenii au tendinta subliminala de a se achita de o datorie, imediat ce primesc o favoare. Prin urmare, una dintre cele mai bune strategii este sa le oferi ceva ce au nevoie, apoi sa le ceri lucrul care iti foloseste tie. O alta tactica este sa pretinzi altceva, mult mai mare si dificil de acceptat, pentru ca apoi sa scoti din "joben" propunerea initiala (cea dorita de fapt);
3. Angajamentul si concordanta. Acest "artificiu" presupune realizarea drumului invers fata de ultima metoda descrisa. Mai precis, vei vedea ca, daca lansezi doua-trei cereri aparent insignifiante (in aceeasi idee cu obiectivul tau final), iar persoana din fata ta le aproba, ii va fi mult mai usor sa spuna DA si ultimei (cea care conteaza cu adevarat);
4. Principiul atribuirii. Una dintre cele mai avantajoase tehnici de persuasiune pe care superiorii le folosesc in raport cu angajatii lor este aceea de a le pune etichete pozitive. Spre exemplu, daca iti vei numi un subaltern "muncitor si competent", vei constata (cu surpriza sau nu) ca el isi va intra rapid in rol, iar productivitatea sa ar putea creste chiar si mai mult.
Daca te-am... persuadat sa afli mai multe despre aceasta "stiinta" subtila, de folos pe toate planurile, te asteptam la training-ul dedicat, in cadrul caruia vei afla ce stil de negociere sa adopti, cum sa-ti adaptezi limbajul nonverbal si cum sa te pregatesti pentru toate scenariile posibile. Mult succes!
Află povestea Dr. Taibi Kahler într-un articol bine ducumentat și descoperă cum a ajuns să creeze metodologia PCM® și să colaboreze cu NASA.
Cultura organizațională are la bază valorile oamenilor, totalizează acele lucruri despre care poți spune "la noi așa se face". Află cum poate să te ajute să obții performanță!
Până nu demult vânzarea era un proces foarte bine articulat, în care funcția de agent de vânzări era destul de controversată. Cum stau lucrurile în ziua de azi?